Echografie

Echo bij uw fysio in Den Haag

Echografie gebruiken wij in het onderzoek naar de oorzaak van uw pijnklachten. Op onze locatie in het Statenkwartier beschikken wij over eigen echografie apparatuur.

Binnen onze fysio praktijk in het Statenkwartier zijn fysiotherapeuten Berend Kaster en Ward van Rijssen gecertificeerde echografisten met vele jaren ervaring.

Uw afspraak voor een echo kan binnen enkele dagen gepland worden. De behandelend fysiotherapeut gebruikt de techniek als aanvullend onderzoek naast het reguliere onderzoek. Met een echo kan snel en duidelijk bepaald worden wat de pijn veroorzaakt en in welk weefsel de oorzaak zit.

Waarom een echo bij de fysiopraktijk?

Tijdens een echografie wordt weefsel, zoals pezen, spieren, slijmbeurzen en banden heel duidelijk in beeld gebracht. Met een echo kan de fysiotherapeut snel en duidelijk bepalen wat de pijn veroorzaakt en in welk weefsel de oorzaak zit. Door de resultaten uit de echo kan een goed behandelplan voor je klachten gemaakt worden. Hierdoor bent u zo snel mogelijk weer klachtenvrij.

Goed om te weten is dat voor het maken van een echo mensen met een pacemaker, implantaten of zwangere vrouwen zonder problemen zijn te scannen!

Hoe werkt een echografie?

Voor de echografie gebruikt onze fysiotherapeut een echokop en doet daar gel op. Met de echokop gaat de fysiotherapeut over het lichaamsdeel waar u klachten hebt. Door middel van de teruggekaatste geluidsgolven wordt het onderzochte deel in beeld gebracht. Op een monitor kunt u live de beelden zien. Het onderzoek is geluidloos, doet geen pijn en is niet schadelijk voor het lichaam. Het onderzoek duurt maximaal een half uur en onze fysiotherapeut bespreekt direct de uitslag van het onderzoek.

Wordt echografie vergoedt door mijn zorgverzekeraar?

Het maken van een echografie is onderdeel van een fysiotherapie behandeling en dit kost niets extra’s. Hou rekening mee dat dat fysiotherapie niet vergoed wordt vanuit de basisverzekering. Of een behandeling vergoed wordt is afhankelijk van of men verzekerd is voor fysiotherapie. Dit kunt u controleren bij uw zorgverzekeraar.

Maak een afspraak

Wilt u niet langer met lichamelijke klachten rondlopen? In onze praktijk in het Statenkwartier kijken we hoe we u zo snel mogelijk weer klachtenvrij kunnen krijgen. Via onderstaande contactgegevens kunt u direct een afspraak maken.

Wij zijn telefonisch en via WhatsApp bereikbaar op 06 26 31 36 31 of stuur een e-mail naar info@jacqfysio.nl

Adres:
Statensport